Připravte se teď
nezastavěná oblast ilustrující potřebu územní studie krajiny

Digitální technická mapa

Jsme připraveni pro vás zpracovat digitální technickou mapu, která zajistí efektivní správu a rozvoj vašeho území. Díky našim garantovaným a jednotným datům zjednodušíte plánování a správu infrastruktury ve vaší obci či městě.
Chci připravit  územní studii krajiny

Chcete se nás na něco zeptat?

Jiří Jedlička, obchod

Ing. Jiří Jedlička, Ph. D.

Napište nebo zavolejte, ochotně zodpovíme vaše dotazy

4 výhody této služby 

Efektivní správa a plánování území
komplexní data o dopravní a technické infrastruktuře, která usnadňují strategické rozhodování a rozvoj obcí
Snížení administrativní zátěže
zjednodušením a zrychlením komunikace mezi správci, stavebníky a úřady
Jednotné a garantované údaje
aktuální a ověřená data, která splňují zákonné požadavky a umožňují lepší koordinaci infrastrukturních projektů
Úspora času a nákladů
díky jednotným a garantovaným datům se urychlí stavební procesy, eliminuje se zbytečná administrativa a snížují náklady spojené s plánováním investic a správou majetku.

Co je digitální technická mapa? 

Digitální technická mapa (DTM) je komplexní geografický soubor dat, který obsahuje přesné informace o dopravní a technické infrastruktuře, jako jsou komunikace, inženýrské sítě, vodovody, kanalizace a další zařízení. Jejím hlavním účelem je poskytnout spolehlivý zdroj dat pro správu, účinné řízení a plánování rozvoje území. DTM pomáhá veřejné správě, správcům inženýrských sítí, investorům i občanům získat přehled o skutečném stavu a umístění infrastruktury, zjednodušuje procesy ve veřejné správě, usnadňuje životní situace, jako je připojení k inženýrským sítím nebo stavební řízení, a podporuje rozvoj měst a obcí. Mezi hlavní výhody DTM patří efektivita a úspora času díky sjednoceným datům, podpora správných rozhodnutí díky aktuálním informacím, zjednodušení stavebního řízení a zajištění souladu s legislativou. 
S čím vám pomůžeme?
Jsme připraveni pro vás zpracovat digitální technickou mapu tak, aby vám poskytla všechny výhody, které tento nástroj nabízí, a usnadnila vám správu i rozvoj vašeho území. Naše služby zahrnují kompletní přípravu a převod dat do požadovaného formátu, jejich nahrání do centrálního registru a zajištění aktuálnosti těchto dat. Naši odborníci vám také pomohou se orientovat v problematice DTM a zajistí, že splníte veškeré legislativní požadavky spojené s digitální technickou mapou.
Letecký pohled na krajinu s lesy, poli, řekami a sídly, znázorňující územní studii krajiny, komplexní plánování nezastavěných území a udržitelný rozvoj pro obce
Letecký pohled na zemědělskou krajinu s farmou obklopenou poli, znázorňující plánování území pro udržitelný rozvoj a správu krajiny

Co tato služba obsahuje?

Naše služba digitální technické mapy zahrnuje:
Kompletní přípravu a následný převod dat do požadovaného formátu
Nahrání dat do centrálního registru a zajištění jejich aktuálnosti.
Pomoc s orientací v problematice DTM a zajištění souladu s legislativními požadavky.
Mám zájem o tuto službu

Co bude našim výstupem?

Výstupem naší služby bude kompletní digitální technická mapa území, která bude obsahovat veškeré relevantní informace o dopravní a technické infrastruktuře. Tato mapa bude připravena v souladu s legislativními požadavky a bude dostupná prostřednictvím specializovaného GIS portálu, což vám umožní efektivně plánovat, spravovat a rozvíjet vaše území.
Mapa biotického potenciálu v ORP Odry znázorňuje rozložení území podle jeho potenciálu, rozděleného do čtyř kategorií: velmi nízký (kultivovaná kulturní krajina, šedá barva), nízký (světle zelená), střední (zelená) a vysoký (tmavě zelená). Mapa zobrazuje biotický potenciál na základě ekologických hodnot a možnosti podpory biodiverzity. Hranice ORP, obcí a katastrálních území jsou vyznačeny černými liniemi. Vyšší biotický potenciál je zaznamenán především v západní části území, zatímco centrální a východní oblasti vykazují spíše nízký a velmi nízký potenciál.
Mapa produkčního potenciálu v ORP Odry zobrazuje území rozdělené do čtyř kategorií: velmi nízký (šedá), nízký (světle oranžová), střední (oranžová) a vysoký (červená). Produkční potenciál je zde hodnocen z hlediska vhodnosti území pro zemědělské a lesnické využití. Vyšší produkční potenciál se nachází zejména v jižní a východní části území, zatímco centrální oblasti vykazují spíše střední a nízký potenciál. Mapa zahrnuje také vyznačení hranic ORP, obcí a katastrálních území.

Vybrané reference

Územní studie krajiny SO ORP Ondry
Územní studie krajiny SO ORP Odry se zaměřila na řešení konkrétních problémů, jako je ochrana před erozí, zlepšení vodního režimu a revitalizace přírodních i kulturních hodnot v krajině. Mezi konkrétní návrhy patřila revitalizace historických cest a alejí vedoucích k významným památkám, jako je barokní kostel sv. Bartoloměje v Jakubčovicích nad Odrou a hrad Vikštejn v blízkosti Vítkova. Studie také doporučila obnovu cest podél říčky Odry a vytvoření nových naučných stezek, které propojí významné krajinné prvky s místními turistickými atrakcemi, například stezky kolem rybníka Barnov. Důraz byl kladen na zlepšení prostupnosti krajiny pro pěší a cyklisty, zejména v oblasti mezi Hranicemi a Budišovem nad Budišovkou, a ochranu přírodních dominant, jako je například údolí řeky Odry nebo přírodní rezervace Kaluža. Studie dále navrhla opatření na revitalizaci brownfieldů v okolí bývalých dolů a průmyslových areálů, což by přispělo k obnově krajiny a podpoře biodiverzity​.
Mám zájem o tuto službu

Připraveni pomáhat

ve veřejném sektoru

Ozvěte se mi. Jsem tu pro vás.

Jiří Jedlička, obchod

Ing. Jiří Jedlička, Ph. D.

Napište nebo zavolejte, ochotně zodpovíme vaše dotazy

Často se nás ptáte

  • Jaký je rozdíl mezi místní energetickou koncepcí (MEK), akčním plánem udržitelnou energii a klima (SECAP) a adaptační strategií?

    SECAP je zaměřený na akce, vedoucí ke snížení emisí skleníkových plynů na území obce. Opatření z oblasti energetiky, dopravy atp. jsou tedy hodnoceny primárně z hlediska jejich dopadů na klima. Naplnění klimatických cílů je hlavním kritériem plánování, čemuž jsou podřízeny další aspekty jako např. ekonomická výhodnost či celková energetická stabilita území. Na tyto otázky lépe a podrobněji odpoví MEK, kde naopak jsou jen okrajově hodnoceny emise. Oba dokumenty se tedy mohou vhodně doplňovat. SECAP také obsahuje analýzu rizik a zranitelnosti území a návrhy zaměřené na adaptaci ke klimatickým změnám. Tím je podobný adaptační strategii, kterou dokáže i částečně zastoupit. Adaptační strategie však toto téma řeší mnohem podrobněji a s využitím pokročilejším metod.

  • V čem se liší studie potenciálu obce k adaptaci na změnu klimatu od adaptační strategie?

    Studie potenciálu obce se od adaptační strategie liší strukturou, rozsahem řešení i cenou.

  • Jaké jsou možnosti financování navržených opatření?

    Především z projektů IROP a OPŽP.

  • Jaká data budete po nás, po obci, potřebovat?

    Podklady a zpracované a rozpracované projekty, které nejsou k dispozici na webových stránkách města – např. z oblasti územního plánování, ochrany životního prostředí, vodohospodářství, protierozní a protipovodňové ochrany, krajinné architektury a rozvoje veřejných prostranství, komunitních a vzdělávacích programů vč. environmentálního vzdělávání a osvěty, z oblasti energetiky, průmyslu, socioekonomického rozvoje a strategických dokumentů města.

    Data z Registru obyvatel: počet obyvatel podle věku (0-14 let, 15-64 let, 65 a více let) k adresním bodům (případně dle ulic)

  • Jaká je míra zapojení obce při vypracování adaptační strategie?

    V průběhu celého zpracování strategie by měla fungovat pracovní skupina, která spolupracuje se zpracovatelským týmem. Členy mohou být zástupci vedení města, odborů města, odborné veřejnosti, akademické sféry a ideálně pracovní skupinu navštěvuje vždy některý ze zastupitelů odpovědný za danou tematickou oblast (životní prostředí, odbor rozvoje apod.).

  • Jak adaptační strategie zapadá do struktury jiných strategických dokumentů?

    Adaptační strategie je důležitým podkladem pro zpřesnění cílů a opatření (v souvislosti se změnou klimatu) v aktualizovaných Strategiích rozvoje a může být podkladem např. pro Akční plány udržitelné energetiky a klimatu (SECAPs).

    Adaptační strategie by měly navazovat na existující strategické dokumenty a koncepce zpracované na úrovni kraje/regionu/města.

    Výstupy adaptačních strategií by měly být neopominutelným podkladem pro následně zpracovávané územně plánovací podklady a dokumentace, např. aktualizace Zásad územního rozvoje kraje, územní plány a jejich změny, územně analytické podklady, územní studie krajiny a další územní studie apod.

  • Na jakou dobu se adaptační strategie zpracovává a jak často probíhá její aktualizace?

    Je důležité, aby byla strategie pravidelně revidována a aktualizována.

    Akční plán je zpracováván většinou na 3 – 5 let a měl by být každý rok aktualizován.

Kdo tuto službu využil

Martin Vokřál, jednatel ASITIS s.r.o.
Martin Vokřál
jednatel společnost ASITIS

Jsme připraveni ke spolupráci

Stačí se nám jen ozvat a rádi vám pomůžeme s některou z našich služeb
Martin Vokřál
jednatel společnost ASITIS
Spolupráce

Související články

Související témata